[REQUEST] Babel gamemode with new fantastic gameplay

1 post Page 1 of 1 First unread post
evorios
Deuce
Posts: 2
Joined: Mon Apr 06, 2015 8:45 pm


The main problem most populated servers in the game it is cheaters of course.
What should be done to reduce the impact of cheaters on gameplay to a minimum?
I propose to change the gameplay.

With some stretch my idea can be termed as "Alien vs. Predator". The kernel is this:
1) players only see players of his team (or even one, optional): the server does not send the coordinates of all the players in a row;
2) tracers from bullets issued are only visible from a certain distance from the firing point: this distance changes dynamically on the server side. If ballistics imaging shots classic client needs starting point shot, then send coordinate with the change +- some distance in a straight line vector shot with a lag time of several hundred milliseconds.
3) the sound of footsteps and digging, if possible, also played with some random adjusted in the horizontal plane;
4) three times to reduce the destructible blocks of small arms;
5) static cloud to reduce in size to a small patch;
6) other standard area of clouds between the teams fill clouds moving perpendicular to the map in the horizontal plane;
7) moving clouds concern, but do not intersect, and speeds/sizes are random in a some range;
8) at the moving clouds observed symmetry about the center of the map.

Serious drawback: the owner can sell private server capabilities.
Waiting for reviews. Thx.
Spoiler:
Основная проблема самых населенных серверов в игре - это, конечно, читеры.
Что нужно сделать, чтобы снизить влияние читеров на геймплей игры к минимуму?
Я предлагаю изменить геймплей.

С некоторой натяжкой мою идею можно назвать как "Alien vs. Predator". Суть такова:
1) игроки видят только игроков своей команды (или вообще никого, опционально): сервер не отсылает координаты игроков всем подряд;
2) трассеры от выпущенных пуль видны только с некоторого расстояния от точки выстрела: это расстояние динамически меняется на стороне сервера. Если для визуализации баллистики выстрела классическому клиенту необходима точка старта выстрела, то отсылать координату с изменением +- некоторое расстояние по прямой вектора выстрела с отставанием во времени на несколько сотен миллисекунд.
3) звук шагов и копания, если возможно, тоже воспроизводится с некоторой случайной поправкой в горизонтальной плоскости;
4) в три раза уменьшить разрушаемость блоков из стрелкового оружия;
5) статичное облако уменьшить в размерах до небольшого пятачка;
6) остальную стандартную область облаков между командами заполнить облаками, движущимися перпендикулярно карте в горизонтальной плоскости;
7) движущиеся облака касаются, но не пересекаются, имеют случайную скорость и размеры в некотором диапазоне;
8) у движущихся облаков соблюдается симметрия относительно центра карты.

Серьезный минус: владелец сервера может продавать приватные возможности.
1 post Page 1 of 1 First unread post
Return to “Ideas / Requests”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests