Zasady Sezonu 5
Format
Ace of Spades 0.76
Wielkość drużyny wynosi 5 osób.
Od drużyn wymaga się by spisały swoich głównych członków.
Drużyny zobowiązane są wymienić co najmniej 5 swoich głównych członków jednak mogą ich wybrać (i wymienić) do 15.
Podczas regularnego sezonu drużyny mają możliwość wprowadzenia zmian do swojego składu raz na 7 dni. W trakcie Playoff’u nie ma takiej możliwości.
Drużyny będą mieć kapitana, który będzie wypowiadać się w ich imieniu we wszystkich sprawach. On lub ona dokona wyboru map, serwerów, doda bądź usunie graczy ze składu. Jeśli zdarzy się, że owy kapitan nie będzie dostępny, musi on uprzednio wcześniej wyznaczyć kogoś innego jako honorowego kapitana, w zastępstwie.
Zakłada się, że owym kapitanem będzie osoba zgłaszająca drużynę, o ile nie podano inaczej.
Członkowie drużyny muszą używać aliasu/nicku wymienionego podczas rejestracji.
Zastępstwa nie są już dozwolone, jednakże w przypadku gdy jedna z drużyn ma tylko 4 graczy, zaś ekipa przeciwna 5 – drużyna składająca się z 4 zawodników może rozpocząć mecz zamiast dalej oczekiwać. Jest to całkowicie zależne wedle uznania danej ekipy.
Respawn wynosi 14 sekund.
Capture the flag. Zespół, który przechwyci najwięcej flag przeciwnika w ciagu 45 minut wygrywa.
Drużyny nagradzane są 3 punktami za zwycięstwo, 1 za remis, 0 za przegraną.
Mapy są symetryczne lub bliskie temu, tak aby zachowany był balans i sprawiedliwa rozgrywka dla obu z drużyn. Punkt dowodzenia (namiot), obszar spawnu i intel są domyślnie w ctf, co znaczy że zespawnują się w przypadkowej lokalizacji na mapie.
Oglądanie z perspektywy widza jest dozwolone, jednakże nie jako prawo, a przywilej. Administratorzy serwera zastrzegają sobie prawo do usunięcia kogokolwiek z trybu spektatora, z jakiegokolwiek powodu. Drużyny mogą zasugerować osobę, która powinna być wyłączona z obserwowania meczu.
Oszukiwanie/cheating nie jest tolerowane. Jeśli pojedynczy członek danej drużyny przyłapany zostanie na oszukiwaniu, całej drużynie grozi wykluczenie z dalszej rozgrywki. Każdy przypadek zostanie rozpatrzony oddzielnie i podjęty zostanie najodpowiedniejszy sposób działania.
Oszukiwanie obejmuje, ale nie ogranicza się do poniżej wymienionych: celowego glitchowania/wykorzystywania mapy mającego na celu stworzenie niewidzialnych bądż niezniszczalnych klocków, używanie powiększonych modeli broni, aimbota czy hacków dokładności, ghostowania podczas trybu oglądania, jak i braku zgłoszenia tegoż również uważane jest za oszustwo.
Sezon Regularny
Drużyna, która jako pierwsza będzie miała gotowych 5 członków, wybierze mapę i serwer.
Od razu po rejestracji uzyskuje się możliwość do grania przeciwko innym drużynom.
Podczas pierwszego meczu każda drużyna uzyskuje 1 dodatkowy punkt do całkowitego wyniku.
Maksymalnie możliwe jest podliczenie wyników z 3 meczów z daną drużyną.
Gdy 2 drużyny przystaną na mecz wynik zostaje zaliczony (o ile nie postanowi się inaczej).
Zanim dozwoli się meczu rewanżowego trwa tzw. czas schłodzenia (przerwa).
Sezon trwać będzie 8 tygodni, i podzielony będzie na 4 etapy trwające po 2 tygodnie.
Nie można rozegrać rewanżu z daną drużyną przed rozpoczęciem kolejnego etapu, chyba że w ostatecznej fazie, kiedy to rewanże są dozwolone jeśli nie grało się wcześniej 4 razy z tą druzyną.
Etap 1 kończy się 22 czerwca
Etap 2 kończy się 6 lipca
Etap 3 kończy się 20 lipca
Etap 4 kończy się 3 sierpnia
Organizowanie meczy leży w gestii każdej z drużyn.
Zachęca się do skontaktowania się z innymi drużynami od razu po zapisaniu się, jak i ustalania z nimi terminów rozgrywek. Należy ustalić datę i czas spotkania oraz to, która drużyna grać będzie jako gospodarze, a która jako goście.
Którakolwiek z osób będących adminem na kanale #BnS.League może rozpocząć mecz pomiędzy drużynami.
Mistrzostwa Sezonu
Po zakończeniu regularnego sezonu 8 drużyn z najlepszym wynikiem awansuje dalej. Zmierzą się one w drodze pojedynczej eliminacji (rozgrywki pucharowe bądź knock-out) - tj. przegrana to odpadnięcie z dalszej rozgrywki, aby wyłonić mistrzów sezonu.
Dalsze zasady podlegną ustaleniu.
Format wstępu do Playoff Tiebreaker (przełamanie remisu)
Priorytetowanie podczas rozgrywek przebiegać będzie w następujący sposób. W przypadku remisu, należy przejść do następnej opcji.
1. Drużyna z największą ilością punktów uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
2. Drużyna z największą ilością zwycięstw uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
3. Drużyna z najmniejszą ilością przegranych uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
4. Drużyna z największą ilością przechwyceń uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
5. Drużyna z najmniejszą ilością oddanych przechwyceń uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
6. Drużyna, która wygrała więcej meczy od przeciwnej uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
7. Drużyna, która zdobyła więcej przechwyceń od przeciwnej uzyskuje wyższe pozycjonowanie.
Jeśli w każdym z tych przypadków jest remis, zostanie rozegrana dogrywka według zasad przełamania remisu Playoffu, jej zwycięzca uzyskuje wyższą lokatę.
Zasady Playoff’u zostaną podane w późniejszym terminie.
Jak się zgłaszać/rejestracja
Code: Select allTeam name:
Team members: list all core members here
Team name (Nazwa drużyny):
Team members(Skład drużyny): wypisz tu wszystkich głównych członków
Przykładowa drużyna:
Członek 1
Członek 2
Członek 3
Członek 4
Członek 5
Dodatkowy członek